ترافیک، حاصل بی توجهی در زیر ساخت‌های شهری

بی‌توجهی‌ها در ایجاد زیرساخت‌های شهری در سال‌های گذشته، امروز ترافیک را در شهر حکم‌فرما کرده است

ترافیک، حاصل بی توجهی در زیر ساخت‌های  شهری

به گزارش شرکت عمرانی کارکنان از فیروزآباد، شاید گفتن از ترافیک در شهری با قدمت تاریخی ۲ هزار ساله و ۱۵۰ هزار نفری فیروزآباد به عنوان شهری که روزگاری به عنوان پایتخت  محسوب میشد سخت باشد، اما حاصل بی‌توجهی‌ها در ایجاد زیرساخت‌های شهری در سال‌های گذشته، امروز ترافیک را در شهر حکمفرما کرده است.

 فیروزآباد یکی از ‌شهرستانهای استان فارس، در ناحیه جنوبی استان واقع شده‌، این شهر براساس اخرین امار  سرشماری سال ۱۳۹۵ با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت، به شمار می‌آید.

ترافیک، مشکلی است که اخیرا با نام شهر فیروزآباد  پیوند خورده

ترافیک، مشکلی است که اخیرا با نام شهر فیروزآباد  پیوند خورده و برخلاف بسیاری از مشکلات، مسئولان ناگزیر از پذیرش آن هستند و با وجود این آگاهی اما هنوز نسخه‌ای که بتواند درد ترافیک این شهر را درمان کند، نوشته نشده و طرح‌های اجرا شده بیشتر در بازه‌های زمانی کوتاه‌ مدت پاسخگو بوده‌اند.

همین می‌شود که فیروزآباد فارس در عین ناباوری در میزان ترافیک شهری از بسیاری از کلانشهرها سبقت گرفته است.

امروز ترافیک تنها به خیابانهای امام خمینی شمالی و جنوبی و بازار فیروزآباد خلاصه نمی‌شود، بلکه تا در خانه‌های مردم و کوچه های فرعی نیز کشیده شده چرا که در گذشته زیرساختهای شهر برای جمعیت کم پیش بینی شده بود اما به مرور زمان با افزایش جمعیت و وسایل نقلیه روز به روز فضا برای مردم تنگ‌تر می‌شود.

شهر فیروزآباد که چند سالی است به واسطه وجود اماکن تاریخی ثبت جهانی شده ، امروز با توجه به فضاهای توسعه یافته فیزیکی و نه راهکاری جدی برای حل مشکل ترافیک، هر چند طی سالها اخیر طرح‌هایی برای تغییر دادن مسیرها برای کم کردن این مشکل اجرایی شده، اما شهر همچنان از ترافیک درد می‌کشد.

متاسفانه بازار اصلی و ساختمان های تجاری و درمانگاه های خصوصی این شهر در هسته اصلی مرکز شهر یعنی خیابانهای روزبه ، شهید قاسم سلیمانی  و خیابان‌های منتهی به آنان قرار گرفته و شهروندان برای کوچکترین نیازهای خود به مرکز شهر مراجعه می‌کنند، که این عامل نیز بر معضل ترافیک افزوده است. حالا شهر فیروزآباد با آشفتگی، بی‌نظمی و بازی با روح روان شهروندان مواجه شده و علاوه بر همه این موارد، متاسفانه ترافیک باعث بعضی از نزاع‌های خیابانی در شهر نیز شده که عامل اصلی ترافیک ضعف در مدیریت و نبود زیرساخت‌های مدیریت ترافیک شهری است

دیدگاهتان را بنویسید