رئیسی به بانک مرکزی برای تمهید زمینه انجام معاملات تجاری خارجی با واحد پول ملی مأموریت داد

رئیس‌جمهور به بانک مرکزی مأموریت داد با همکاری دستگاه‌های مرتبط، زمینه‌های انجام معاملات تجاری براساس واحد پولی ایران و کشورهای هدف را فراهم کند.

رئیسی به بانک مرکزی برای تمهید زمینه انجام معاملات تجاری خارجی با واحد پول ملی مأموریت داد

به گزارش گروه سیاسی شرکت عمرانی کارکنان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیأت دولت با اشاره به گسترش برنامه‌ریزی کشورها برای کاهش و حذف تبادلات دلاری از چرخه معاملات‌‌شان، به بانک مرکزی مأموریت داد با همکاری دستگاه‌های مرتبط، زمینه‌های انجام معاملات تجاری براساس واحد پولی ایران و کشورهای هدف را فراهم کند.

رئیس‌جمهور همچنین با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌‌های صادراتی ایران که فعالیت آن از صبح امروز آغاز شد، تولیدات به نمایش گذاشته شده شرکت‌های داخلی را افتخارآمیز توصیف و تصریح کرد: همه بخش‌ها باید برای کمک به رشد و ارتقای کمی و کیفی تولید و به ویژه تولیدات دانش‌بنیان در کشور، از خرید نمونه‌های خارجی کالاهایی که مشابه آن‌ها توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود، اجتناب کنند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای سفر دو روزه خود به سوریه و امضای برنامه جامع راهبردی بلندمدت و چندین توافق‌نامه همکاری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف، اجرای کامل این توافق‌نامه‌ها را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: بازار سوریه ظرفیت بالایی برای افزایش سطح روابط تجاری دو کشور دارد.

رئیس‌جمهور در این جلسه همچنین با تأکید بر رویکرد دولت در گسترش عدالت و مقابله با فساد، خواستار تداوم اهتمام و مراقبت جدی مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به عدم ارائه تسهیلات ویژه و تبعیض‌آمیز شد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید