مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی| سپاهان – پرسپولیس؛ الکلاسیکوی 79، جذاب‌تر و حساس‌تر از فینال!

در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال تیم فوتبال سپاهان اصفهان روز چهارشنبه ساعت 17 به مصاف پرسپولیس خواهد رفت.

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی| سپاهان - پرسپولیس؛ الکلاسیکوی 79،  جذاب‌تر و حساس‌تر از فینال!

به گزارش خبرنگار ورزشی شرکت عمرانی کارکنان، یکی از حساس ترین مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی چهارشنبه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان بین دو تیم مدعی سپاهان اصفهان و پرسپولیس برگزار می شود، قطعا هیچ کدام از مربیان و مدیران دو باشگاه دوست نداشتند در این مرحله با یکدیگر روبه روشوند. این دو تیم در لیگ برتر هم در کورس قهرمانی هستند،  سپاهان 42 امتیازی در صدر است و پرسپولیس با 39 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد آن هم در حالیکه تا چند هفته پیش پرسپولیس 5 امتیاز از سپاهان بیشتر داشت! حاشیه های این مسابقه از روزهای پیش آغاز شد، زمانی که کادرفنی پرسپولیس به تعویق زمان این بازی معترض بود و اعتقاد داشت چرا بخاطر بازی دوستانه سپاهان با زنیت روسیه زمان بازی پرسپولیس با سپاهان دو سه روزی به تعویق افتاده است. در گذشته نه چندان دور این بازی الکلاسیکوی فوتبال ایران نامیده می شدولی متاسفانه حاشیه هایش بیشتر از متن شد و کار  از درگیری تماشاگران روی سکوها  به آتش زدن خودرو عکاسان و خبرنگاران در ورزشگاه نقش جهان اصفهان کشیده شد و بعد از آن   بخاطر حواشی و درگیری های اخیر  این بازی در شهر سوم برگزار شد! حالا دو تیم در مسابقه ای مقابل هم صف آرایی می کنند که ارزش یک جام دارد. 

تقابل این دو تیم قدمتی 51 ساله دارد و نخستین بازی دو تیم در بهمن 1350 برگزار شده و بعد از آن دو تیم 78 مرتبه باهم بازی کردند که پرسپولیس 26 مرتبه پیروز شده و سپاهان 19 بار. حالا در نبرد هفتاد و نهم در جام حذفی مقابل هم قرار می گیرند. خوزه مورایس رفیق مورینیوست که سابقه قهرمانی با تیم های چونبوک موتورز ژاپن و الهلال عربستان را هم در کارنامه دارد در این سوی میدان هم یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس با دو قهرمانی لیگ برتر قرار گرفته است. گل محمدی البته در روزهای گذشته تمرکزش روی تیم کم شده و با پرداختن به برخی مطالب حاشیه ای در نشست های خبری خودش را دچار چالش کرد. در این دیدار چهره های ویژه ای هم حضور دارند، شهریار مغانلو و رامین رضائیان که هر دو در  پرسپولیس بودند و اکنون برای سپاهان بازی می کنند. مغانلو به اوج آمادگی رسیده و خیلی خوب برای سپاهان گلزنی می کند اما رضائیان در مسابقه با زنیت به دلیل بیماری غایب بود ولی گفته می شود مقابل پرسپولیس به میدان می آید. پرسپولیس هم   به پریرای برزیلی و شیخ دیاباته  برای گلزنی در این دیدار امیدوار است.

پرسپولیس با شکست خانگی مقابل هوادار به این میدان مهم می آید و سپاهان با شکست دادن زنیت روس! از سویی دیگر باشگاه سپاهان اعلام کرده می خواهد با یک ورزشگاه پر از تماشاگر از پرسپولیس میزبانی کند و همین مساله می تواند جذابیت ها و البته حواشی این بازی را دو چندان کند فقط امیدواریم که تماشاگران دو تیم در ورزشگاه به خود و حریف احترام بگذارند و شاهد جنجال و درگیری روی سکوها مثل گذشته نباشیم. در این مسابقه برنده همه چیز دارد و بازنده دست خالی میدان را ترک خواهد کرد به همین دلیل برخی پیش بینی می کنند این بازی در 90 دقیقه تمام نخواهد شد و به وقت های اضافه یا حتی پنالتی کشیده شود. عصر چهارشنبه یک ماراتن زیبا از دو تیم برتر فوتبال کشور را شاهد خواهیم بود مسابقه ای پرهیجان که امیدواریم متن بر حاشیه اش غلبه کند. این بازی می تواند یکی از جذاب ترین بازی های قاره آسیا شود جایی که جمعی از بهترین های فوتبال ایران در میدان حضور دارند. 

تیم داوری این مسابقه هم عبارتند از بیژن حیدری، محمدرضا منصوری، علیرضا ایلدرم این سه داور و کمک داور هم از جمله بهترین های داوری فوتبال کشور هستند اما می دانند با یک سوت یا پرچم اشتباه ممکن است یک جام را از یک تیم بگیرند! فقط امیدواریم که اشتباه تاثیرگذاری از داوران بازی شاهد نباشیم چون  دیگر حوصله حرف های تکراری مبنی بر اینکه  VAR  از نان شب برای فوتبال ایران واجب تر است را نداریم!  پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید