پروژه پل روگذر آبیک-قشلاق چه زمانی به سرانجام می رسد؟

پروژه پل روگذر راه‌آهن آبیک-قشلاق که ۱۲ سال از احداثش می گذرد، به گفته مسئولان بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آخرین وعده برای تکمیل و بهره برداری آن، خرداد ماه سال آینده اعلام شده است.

پروژه پل روگذر آبیک-قشلاق چه زمانی به سرانجام می رسد؟

 به گزارش شرکت عمرانی کارکنان از آبیک، ماجرای تخریب پل قدیمی و احداث پل جدید روگذر (تقاطع غیرهمسطح) راه‌آهن آبیک-قشلاق طبق پیگیری صورت گرفته از مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک از سال 89 کلید خورده است، پروژه‌ای که ملی بوده و تکلیف ساخت و اعتبار آن بر عهده شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی بوده است. گرچه تامین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی و شهرستانی نبوده اما این موضوع تافته جدابافته از قلمرو شهرستان نبود و مسئولان شهرستانی هم باید این پروژه را پیگیری می‌کردند که البته در این سال‌ها پیگیری‌ها جسته و گریخته بود و منتج به نتیجه نشد. حلقه مفقوده این پروژه که تاکنون 12 سال از احداث آن می‌گذرد را می‌توان عدم پیگیری قطعی و مجدانه نمایندگان دولت در شهرستان، دستگاه‌های نظارتی و متولی دانست که سبب شده بود به نوعی پروژه به حال خود رها شود و بر زمین بماند و همواره نارضایتی مردم را به همراه داشته باشد. با روی کار آمدن دولت سیزدهم و نماینده این دولت در شهرستان آبیک، این پروژه جانی دوباره یافت.

پیگیری مسئولان استان قزوین برای اختصاص اعتبار باقی مانده پل حامد فتوحی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک می‌گوید: سال گذشته که افتخار خدمت در شهرستان آبیک را پیدا کردم پروژه راه آهن آبیک بین 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که پیگیری‌های لازم برای تسریع و تکمیل پروژه به همراه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک و اعضای شورای تامین شهرستان در دستور کار قرار گرفت. وی می‌افزاید: اکنون پروژه پل روگذر راه‌آهن آبیک-قشلاق بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی است که پیگیری هایی توسط محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین و معاون هماهنگی امور عممرانی ایشان هم به صورت ملی جهت تامین اعتبار باقی مانده برای اتمام پروژه صورت گرفته است. این مسئول بیان می‌کند: پیگیری مسئولان استان قزوین و شهرستان آبیک برای تکمیل این پروژه ادامه دارد و با تامین اعتبار، در صورت مساعد شدن شرایط جوی کف سازی و آسفالت پروژه اجرا و تکمیل می‌شود. خبرنگار فارس آبیک آخرین وضعیت پل راه‌آهن آبیک-قشلاق به سمت کمال‌آباد را از مدیر کل راه‌آهن شمال 2 کشور که در افتتاح پروژه خط ریلی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان قزوین در شهرستان آبیک حضور یافته بود، پیگیری کرد. قول می دهیم پروژه خرداد ماه به پایان برسد غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن شمال ۲ کشور در گفت و گو با خبرنگار فارس در آبیک می گوید: البته پل 12 سال نیست که آغاز شده بلکه چند سالی است در حال اجراست و در حال حاضر هم پروژه بیش از ۹٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. وی می‌افزاید: انصافا با حمایت‌ها و پیگیری‌های فرماندار شهرستان آبیک و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوده که پروژه با این پیشرفت بالا به پیش رفته؛ از تامین مصالح گرفته تا تملک اراضی و مسائل مختلفی که پروژه با آنها مواجه بود با پیگیری و مساعدت این دو مسئول در شهرستان آبیک، اجرایی و در روند اجرای پل روگذر تسریع بخشیده شده است. این مسئول بیان می‌کند: امیدواریم بودیم تا دهه فجر امسال بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم که این امر محقق نشد؛ کار زیادی باقی نمانده و فقط آسفالت و هندردیل (گاردریل) باقی مانده است. مدیرکل راه‌آهن شمال 2 کشور می‌افزاید: تلاش می‌کنیم و انشاءالله تا خرداد ماه سال آینده پروژه پل راه‌اهن تکمیل و به بهره‌برداری برسد. حالا با توجه به قول مدیرکل راه‌آهن شمال 2 کشور به انتظار می‌نشینیم تا خرداد ماه سال آینده پروژه تکمیل و به سرانجام برسد و مردم با آرامش از این پل تردد کنند. پیگیری شرکت عمرانی کارکنان تا تکمیل و بهره برداری از پروژه پل روگذر ادامه دارد. گزارش از هاجر عبدالهی پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید