کارخانه سیمان آباده با وجود فروش و درآمد بالا حقوق کارگرهایش را نمی‌پردازد+ فیلم

فرماندار شهرستان آباده گفت: میزان فروش کارخانه سیمان آباده در سال ١۴٠١ تا کنون حدود ١٧٨ هزار تن بوده است، با یک ضرب ساده مشخص می‌شود از ابتدای سال تا الان این کارخانه ۱۰۶ میلیارد تومان فروش داشته است، چه اتفاقی می‌افتد که نمی‌تواند حقوق کارگرهای خود را که جمعا ماهیانه در حدود یک و نیم میلیارد تومان است را پرداخت کند؟

کارخانه سیمان آباده با وجود فروش و درآمد بالا حقوق کارگرهایش را نمی‌پردازد+ فیلم

به گزارش شرکت عمرانی کارکنان از آباده، کارخانه سیمان آباده این روزها به یکی از معضلات جدی شهرستان آباده تبدیل شده است و هر از چندی مشکلاتش به تیتر یک رسانه‌های استانی و کشوری تبدیل می‌شود.

مدیریت این کارخانه در اقدامی جدید ۸ نفر از کارگران این کارخانه را که به پرداخت نشدن معوقات حقوقی خود اعتراض کردند را اخراج کرد، این اقدام تاکنون باها از سوی مدیران این کارخانه اتفاق افتاده است که هر کارگری که صدای خود را به اعتراض بلند می‌کند را اخراج می‌کنند.

تعدادی از کارگران این کارخانه در گفتگو با خبرنگار فارس گفتند: ما کارگران این کارخانه هیچگونه امنیت کاری نداریم، چرا که مدت زمان قراردادهای ما فقط یک ماه است و هرماه مجدد تمدید می‌شود که این خود ابزاری است برای تهدید که اگر اعتراض و یا شکایتی کنیم دیگر قراردادمان تمدید نمی‌شود.

بعد از بدعهدی‌های فراوان مدیریت کارخانه سیمان آباده، این‌بار صبر شورای تامین شهرستان آباده نیز لبریز شد و از این کارخانه بازدید نمود تا با کارگران و پرسنل این مجموعه به صورت مستقیم گفتگو کند.

فرماندار آباده در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: متاسفانه این کارخانه علی رغم اینکه میتوانست در چندسال اخیر به یکی از مجموعه های بزرگ صنعتی تولیدی کشور تبدیل شود اما به دلیل مدیریت ضعیف به یک آسیب برای شهرستان تبدیل شده است و مشکلات بسیاری را برای کارگران و سهامداران به‌وجود آورده است.

خداداد افزود: راهکارهای بسیاری برای برون‌رفت کارخانه سیمان وجود دارد اما نمی‌دانم چرا مدیران این کارخانه هیچ عزمی برای حل این مشکلات ندارند.

وی ادامه داد: بعد از حمایت‌های فراوان، تصمیم به بازدید شورای تامین شهرستان از این کارخانه گرفتیم، امری که به مذاق مدیران این کارخانه خوش نیامد.

فرماندار آباده گفت: با اعضای شورای تامین شهرستان در این کارخانه حاضر شدیم، اما در آن لحظه نه مدیرعامل، نه مدیرفروش و نه خود مدیر کارخانه حضور نداشتند و از سرکشی صورت گرفته متوجه شدیم که ضعف مدیریت در جای جای این کارخانه موج می‌زند.

خداداد همچنین ادامه داد: هیچ مسامحه‌ای در احقاق حقوق کارگران و سهام‌داران این کارخانه نخواهیم داشت و در این مسیر وامدار کسی نیز نیستیم.

فرماندار آباده با انتقاد از حضور نداشتن مدیرعامل کارخانه سیمان آباده در شهرستان گفت: پیوند زین‌العابدین اعتقادی به حضور دائمی در شهرستان ندارد و می‌گوید در هیچ‌جا مقرر نیست که مدیرعامل حضور دائمی داشته باشد، اگر این کارخانه مدیرعاملی داشته باشد که در کارخانه به صورت مستمر باشد به طور حتم مثمر ثمر خواهد بود.

وی ادامه داد: مدیرعاملی که حقوق بالایی از کارخانه دریافت می‌کند باید حضور مستمر داشته باشد تا اگر مشکلی برای کارخانه پیش آید شخصا سر صحنه حضور داشته باشد، اما متاسفانه در این کارخانه اینطور نیست.

فرماندار شهرستان آباده گفت: مدیران کارخانه سیمان نمی‌توانند از زیر بار مطالبات مردمی شانه خالی کنند، مسئول شده‌ایم که جواب مردم را بدهیم، مدیرعامل این کارخانه اگر احساس می‌کند که نمی‌تواند پاسخگو باشد از این سمت کناره‌گیری کند تا کسی بیاید که جواب مردم را بدهد.

خداداد همچنین از نبودن دفتر فروش این کارخانه در آباده نیز انتقاد کرد و گفت: از ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کنیم که این دفتر را از تهران به آباده انتقال دهیم.

وی افزود: لازم به ذکر است میزان  فروش کارخانه سیمان در سال٩٨ حدود ٣٠٨ هزار تن، در سال ٩٩ حدود ٢٩٩ هزار تن، در سال ١۴٠٠ حدود ٢١١ هزارتن و در سال ١۴٠١ حدود ١٧٨ هزار تن بوده است که بر این اساس می شود با برنامه ریزی بهتر ؛ پرداخت حقوق کارگران را در اولویت قرار داد.

فرماندار آباده ادامه داد: با یک ضرب ساده مشخص می‌شود از ابتدای سال تا الان این کارخانه ۱۰۶ میلیارد تومان فروش داشته است، چه اتفاقی می‌افتد که نمی‌تواند حقوق کارگرهای خود را که جمعا ماهیانه در حدود یک و نیم میلیارد تومان است را پرداخت کند؟

کارگران این کارخانه که اخیرا اخراج شده‌اند نیز در گفتگویی درددل‌گونه با خبرنگار فارس مصاحبه کردند که فیلم آن را در ادامه مشاهده خواهید کرد:  

دیدگاهتان را بنویسید