ادعای اردوغان: انگلیس مایل است با ترکیه در ساخت زیردریایی همکاری کند

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که انگلیس مایل است با این کشور در ساخت زیر دریایی همکاری کند.

ادعای اردوغان: انگلیس مایل است با ترکیه در ساخت زیردریایی همکاری کند

به گزارش گروه بین‌الملل شرکت عمرانی کارکنان، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه مدعی شد که انگلیس مایل است با ترکیه در ساخت زیردریایی همکاری کند.

به گزارش وبگاه «میدل ایست آی» اردوغان گفت، امروز کارخانه‌های کشتی‌سازی ترکیه جایگاه خاصی در عرصه دریانوردی جهانی به دست آورده‌اند. در حال حاضر انگلیس می‌خواهد با ترکیه در زمینه  ساخت زیردریایی همکاری کند.

انگلیس ماه مه گذشته تمامی محدودیت‌های خود را برای صادرات محصولات نظامی به ترکیه لغو کرد.

اردوغان گفت که ترکیه در حال سرعت بخشیدن به توسعه کشتی سازی و صنعت دریایی خود است و به مرحله تولید زیردریایی‌های بدون سرنشین رسیده است.

یکی منبع آگاه به میدل ایست آی گفته که انگلیس علاقه مند به تولید مشترک زیردریایی‌های بدون سرنشین با ترکیه است.

«اسماعیل دمیر» رئیس سازمان تدارکات دفاعی ترکیه نیز اخیرا گفت که آنکارا در مرحله توسعه زیردریایی‌های بدون سرنشین است.  ترکیه به تازگی اولین ناو پهپادبر و بالگرد نشین خود را  با هدف گسترش قابلیت‌های پهپادها در دریا در بحبوحه افزایش تنش‌های منطقه به آب انداخت. ناو «تی‌سی‌جی آناتولی» فقط می‌تواند هواپیماهای سبک، و بالگردها را در خود جای دهد. این ناو ۲۳۲ متر طول و ۳۲ متر عرض دارد و ۱۴۰۰ پرسنل، خودروهای جنگی و یگان‌های پشتیبانی می‌توانند در آن مستقر شوند.  رئیس جمهور ترکیه در مراسم به آب انداختن این ناو در «استانبول» گفت: «این کشتی به ما امکان می‌دهد در صورت نیازعملیات نظامی و بشردوستانه را در هر گوشه از جهان انجام دهیم. این کشتی را نمادی تحکیم موضع  منطقه‌ای ترکیه می‌دانیم.» علاوه بر بالگرد، ترکیه قصد دارد بر روی  این ناو جدید پهپاد «بیرقدار تی‌بی» و جنگنده  بدون سرنشین که هر دو تولید شرکت دفاعی ترکیه «بایکار» هستند وهمچنین هواپیماهای تهاجمی سبک که توسط صنایع هوافضای ترکیه توسعه می‌یابد، مستقر کند. ترکیه دومین ارتش بزرگ ناتو، با سوریه وعراق مرز مشترک و خط ساحلی طولانی در دریای مدیترانه و دریای سیاه دارد. ایران نیز مجهز به ناو پهپادبر است. چندی قبل وبگاه نیروی دریایی آمریکا نوشت ایران با ساخت شناورهای پهپادبر، بر فراسوی خلیج فارس و افزایش قابلیت رزمی تمرکز کرده است.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید