اردوغان: شهرهای زلزله‌زده را در زمان کوتاه بازسازی می‌کنیم

رئیس جمهور ترکیه در آستانه انتخابات سراسری این کشور وعده بازسازی کامل مناطق زلزله‌زده را داد.

اردوغان: شهرهای زلزله‌زده را در زمان کوتاه بازسازی می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل شرکت عمرانی کارکنان، رئیس جمهور ترکیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری وعده بازسازی کامل مناطق زلزله زده این کشور را داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «رجب طیب اردوغان» روز دوشنبه در دیدار با قانونگذاران و برخی شهروندان این کشور در شهر «آنکارا» گفت که جنوب ترکیه را که در اثر زمین لرزه‌های قدرتمند ویران شده و هزاران نفر جان خود را از دست دادند بازسازی خواهد کرد.

اردوغان گفت: «ما شهرهای خود را در مدت زمان کوتاهی بازسازی کرده و اطمینان حاصل می‌کنیم که مردم ما با امید به آینده نگاه می‌کنند.» اردوغان گفت، ترکیه  قصد دارد در یک سال ساختمان‌های کافی بسازد تا نیازهای زلزه زدگان را برآورده کند . وی مدعی شد که ۳۱۹۰۰۰ واحد خانه ساخته می‌شوند.

این گزارش حاکیست که حدود ۱۴ میلیون نفر در ترکیه تحت تاثیر زمین لرزه‌ها قرار گرفتند و حدود ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست دادند.

اردوغان  پیشتر نیز مدعی شده بود که هیچ کشوری نمی‌تواند سریعتر از ترکیه در مواجهه با چنین فاجعه‌ای که در آن تعداد کشته شدگان به ۵۰ هزار نفر،رسید و ۵۰ هزار ساختمان ویران شده ، واکنش نشان دهد.

این در حالی است که رسانه‌های مختلف به شدت از اقدامات دولت ترکیه بعد از زلزله  انتقاد کردند به طوریکه  یک وبگاه ترکیه‌ای نوشت که  ویرانی عظیم ناشی از زلزله نشان داده که نظام بهداشتی دولت ترکیه فاسد است.

وبگاه «ای‌اف‌ان» نوشت، در اولین روزهای وقوع زلزله، تیم‌های جستجو و نجات نتوانستند به شهرهای زلزله زده برسند و وزارت بهداشت نیز در پاسخگویی به شهروندان آسیب دیده کوتاهی کرد.

چندی پیش «خبرگزاری فرانسه» گزارش داد زلزله اخیر در جنوب ترکیه  مشکلات اقتصادی این کشور را تشدید کرده و بر نگرانی‌های رئیس جمهور ترکیه در آستانه انتخابات سراسری می‌افزاید(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید