چهلم شهید مدافع امنیت در قم برگزار شد +تصاویر

مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت طلبه بسیجی حسن مختارزاده شهید مدافع امنیت شب گذشته با حضور اقشار مختلف مردم قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

چهلم شهید مدافع امنیت در قم برگزار شد +تصاویر

به گزارش شرکت عمرانی کارکنان از قم، چهلمین روز شهادت، طلبه بسیجی حسن مختارزاده شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

در این مراسم اقشار مختلف مردم شهر قم در کنار زائران حرم مطهر حضور داشتند و به خانواده این شهید ارادت خود را نشان دادند.

آیت الله سید محمد مهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری طی سخنانی با تأکید بر اینکه آیات الهی قرآن کریم در مواقف متعددی چرایی شکل‌گیری صحنه‌های سخت و لزوم ورود به درگیری‌های سنگین و نیز عوامل شکست را به‌خوبی تبیین نموده است، اظهار داشت: آیات الهی همواره بر بازشناسی نقاط قوت و ضعف‌ها و دقت بر اصلاح نقاط ضعف تأکید نموده است و برای اینکه وادی ایمان را درک کنیم و مؤمن بمانیم، باید ریشه ابتلائات مسیرمان را به‌خوبی بشناسیم. وی با بیان اینکه این امتحانات و ابتلائات مختص به امت خاصی نیست و تمام امت‌ها برای رسیدن به وادی ایمان از میدان امتحانات و ابتلائات عبور نموده‌اند، یادآور شد: وادی ایمان با حرف به دست نمی‌آید؛ نیازمند گذر از امتحانات سخت و عبور از آزمون‌های الهی هستیم. «وَلَقَدْ فَتَنَّا الَّذِینَ مِنْ قَبْلِهِ»، این ابتلائات، سختی و امتحان بر سر راه وادی ایمان برای بازشناسی صف صادقین و کاذبین در تجلی ایمان است. میرباقری ضمن اشاره به آیه ۱۶ سوره توبه «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تُتْرَکُوا وَلَمَّا یَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِینَ جَاهَدُوا مِنْکُمْ»؛ با بیان این که این محاسبه، محاسبه خطایی است که گمان کنیم، خداوند متعال با صرف ادعای ایمان ما را رها می‌سازد، اظهار داشت: سختی‌های دنیا برای این است که صف مجاهدان از غیر مجاهدان که گرفتار تعلقات دنیای هستند و اینهایی که مزاحم راه انسان است، جدا شوند. سخنران محفل معارفی حرم مطهر به فرازهایی از آیه ۱۵۴ سوره آل‌عمران اشاره کرد و ابراز داشت: سختی‌ها و امتحانات برای محک خلوص ایمان است؛ چرا که از این سختی‌ها کسانی می‌توانند به سربلندی عبور کنند که در کنار امام خود بایستند و امید خود را هیچ‌گاه از دست ندهند. وی افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند؛ «مَنْ کَانَ یَرْجُو لِقَاءَ اللَّهِ فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ …»، خداوند متعال وعده تجلی ایمان در عصر را ظهور داده است که از آن به عصر ملاقات ایمانی با ذات اقدس الهی یاد می‌شود؛ حقیقت ایمان موجب مشاهده خداوند متعال خواهد شد و اگر انسان امیدوار به این وعده الهی باشد، قطعاً آن را درک خواهد نمود. میرباقری با تأکید بر اینکه اگر کسی منتظر و امیدوار باشد و امیدوارانه حرکت کند، قطعاً به مقصد خواهد رسید، خاطرنشان کرد: «وَمَنْ جَاهَدَ فَإِنَّمَا یُجَاهِدُ لِنَفْسِهِ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِیٌّ عَنِ الْعَالَمِینَ»؛ مجاهده انسان را در کنار ولی خدا حفظ می‌کند و اگر مجاهده نکنیم در دل فتنه‌ها گرفتار و گمراه خواهیم شد. وی با بیان این که در وادی ایمان و در مسیر مؤمن ماندن و نیز تجلی توحید و تحقق وعده الهی، دسته‌ای از فتنه‌ها که به تعابیر قرآنی ایذاء الناس است، شکل می‌گیرند، اظهار داشت: در فتنه‌ها، خداوند متعال به دستگاه شیطان اجازه می‌دهد تا بر سر راه مسلمین مزاحمت ایجاد کنند؛ این ایذاء الناس عذاب الهی نیست، بلکه فتنه ای است که اگر انسان در آن دچار محاسبه اشتباه شود، شکست خواهد خورد. سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تبیین تفاوت‌های ایذاء و عذاب الهی، با بیان این که اگر در مقابل ایذاء الناس حس عذاب الهی به ما دست دهد، با محاسبات اشتباهمان گرفتار گمراهی خواهیم شد، اظهار داشت: اگر در دل ایذاء و فتنه‌ها مقاوم بایستیم و راه را گم نکنیم، این ایذاء به اذن الهی به رحمت واسعه تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به این که در دل ایذاها، رحمت الهی نهفته است، اظهار کرد: منافقین ادعای ایمان می‌کنند، ولی وقتی خداوند متعال ایشان را دچار فتنه می‌کند، پا پس می‌کشند و آن را به منزله عذاب الهی می‌پندارند. در راه حق بودن، به معنای این نیست که دچار فتنه نخواهیم شد، بلکه این فتنه الناس دروازه‌ای برای ورود به وادی رحمت الهی است. میرباقری با بیان این که بر اساس روایات اسلامی در امتحانات و ابتلائات سختی پیش روی امت امام زمان (عج) ایجاد خواهد شد که خداوند متعال وعده روشنگری را به ایشان داده است، یادآور شد: یکی از موانعی که بر سر راه وادی ایمان است و نمی‌گذارد انسان به وادی ایمان برسد فتنه الناس است که با مقامت و پایداری بر آن، خداوند آن را به وادی رحمت تبدیل می‌کند. وی فتنه الناس را نردبانی برای رشد و سکوی پرواز مؤمنین برای قرب ذات اقدس الهی توصیف کرد و ابراز داشت: منافقین در دل‌سختی‌های وادی ایمان، با عذاب الهی پنداشتن سختی‌ها پا پس‌کشیده، گمراه‌تر می‌شوند؛ اگر کسی در صحنه‌های سخت کنار ولی خدا نایستد قطعاً در روز پیروزی کنار ولی خدا ایستادنش از روی نفاق و منافع دنیوی است. سخنران محفل معارفی حرم مطهر با تأکید بر این که آنهایی که در دل‌ سختی‌ها کنار امام(ع) ایستاده‌اند، وضعشان بسیار خوب است، تصریح کرد: در کنار سیدالشهدا (ع) بودن در سخت‌ترین احوال، بهترین اوضاع را برای انسان رقم می‌زند؛ همان‌طور که در مقابل سیدالشهدا(ع) بودن در بهترین شرایط، انسان را در بدترین اوضاع قرار خواهد داشت.

وی نعمت وجود مقدس امام را نعمت حقیقی و تمام‌ وکمال هستی دانست و با تأکید بر این که اگر با جداشدن از امام حسین(ع)، تمام امکانات هستی را هم به ما بدهند، باز در بدترین اوضاع قرار خواهیم گرفت، تصریح کرد: «أَم حَسِبتُم أَن تَدخُلُوا الجَنَّةَ وَلَمّا یَأتِکُم مَثَلُ الَّذینَ خَلَوا مِن قَبلِکُم مَسَّتهُمُ البَأساءُ وَالضَّرّاءُ وَزُلزِلوا حَتّى یَقولَ الرَّسولُ وَالَّذینَ آمَنوا مَعَهُ مَتى نَصرُ اللَّهِ أَلا إِنَّ نَصرَ اللَّهِ قَریبٌ» آیا گمان کردید داخل بهشت می‌شوید، بی‌آنکه حوادثی همچون حوادث گذشتگان به شما برسد؟! همانان که گرفتاری‌ها و ناراحتی‌ها به آنها رسید، و آن چنان ناراحت شدند که پیامبر و افرادی که ایمان آورده بودند گفتند: «پس یاری خدا کی خواهد آمد؟!» (در این هنگام، تقاضای یاری از او کردند، و به آنها گفته شد:) آگاه باشید، یاریِ خدا نزدیک است!. میرباقری ایجاد تزلزل و تردید در امتحانات و سختی‌ها را محکی بر استواری انسان و بازشناسی مؤمن و متزلزل از یکدیگر توصیف کرد و ضمن اشاره به داستان طالوت و همراهی قوم بنی‌اسرائیل با ایشان، با تأکید بر این که اگر انسان خود را گرفتار در طمع بر دنیا سازد، قطعاً در برهه‌ای خاص از یاری ولی خدا باز خواهد ماند، خاطرنشان ساخت: تمام امتحانات سخت روزگار برای ظهور و بروز صفات بهشتی و تجلی آن در دنیاست؛ چرا که انسان تا بهشتی نشود و صفات بهشتی را در خود نهادینه نسازد، او را در بهشت راه نخواهند داد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به چهلم طلبه شهید مدافع امنیت حسن مختار زاده، شهدایی از جنس این شهید بزرگوار و با اخلاص که طعم خوش شهادت مظلومانه را چشید را از مصادیق بارز کسانی دانست که در دل‌سختی‌ها هیچگاه تزلزل به دل راه نمی‌دهند. وی افزود: شهدا انسان‌هایی هستند که در جنگ شناختی و ترکیبی دشمن هیچ‌گاه متزلزل نشدند و با پرهیز از تردید و عبور از دل فتنه‌ها، راهگشای مسیر دیگران شدند و خونشان برکات فراوانی را رقم زد. خداوند متعال از سایه‌سار برکات شهادت مظلومانه و از موضع قدرت مدافعان امنیت، این فتنه را جمع کرد. میرباقری در پایان سخنان خود فضای مجازی رها و بی سروسامان را محیط نجوای شیطان، نبأ فاسق و سرتاسر دروغ توصیف کرد و با بیان این که در چنین فضایی دشمنان اخبار را به‌دروغ منعکس می‌کنند، اظهار داشت: در سیاست‌های خبری عصر نوین، نه‌تنها از واقعه خبر نمی‌دهند؛ بلکه با پمپاژ اخبار کذب و هدایت ذهن‌ها، ضمن ایجاد تزلزل و بی‌ثباتی، واقعه‌ای را رقم و خبرسازی می‌کنند. پایان پیام/۷۸۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید