گوترش: ادامه خشونت‌ها در سودان می‌تواند کل منطقه را در برگیرد

دبیر کل سازمان ملل متحد به طرف‌های درگیر در سودان نسبت به افزای دامانه درگیری‌ها در سطح منطقه هشدار داد.

گوترش: ادامه خشونت‌ها در سودان می‌تواند کل منطقه را در برگیرد

به گزارش گروه بین‌الملل شرکت عمرانی کارکنان، در ادامه هشدار مقامات و کشورهای جهان به طرف‌های درگیر در سودان، دبیر کل سازمان ملل متحد عصر دوشنبه به وقت تهران خواستار خاتمه درگیری‌ها در این کشور آفریقایی شد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»،«آنتونیو گوترش»  دبیرکل سازمان ملل متحد هشدار داد که خشونت بین طرف‌های درگیر در سودان می‌تواند کل منطقه و فراتر از آن را در برگیرد.

سودان از ۱۵ آوریل(شنبه ۲۶ فروردین) شاهد درگیری‌های خونین میان نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» و ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» است. این درگیری داخلی که به جنگ شبیه شده، علاوه بر خارطوم، پایتخت سودان، شهرهای دیگر این کشور را نیز دربرگرفته و با وجود آتش‌بس‌های شکننده ۲۴ ساعته، همچنان ادامه دارد.

گوترش با فراخوان مجدد به آتش بس گفت: «همه ما باید هر کاری که در توان داریم انجام دهیم تا سودان را از لبه پرتگاه بیرون بکشیم.»

اتحادیه پزشکان سودان نیز از افزایش شمار قربانیان درگیری‌ها طی ۱۰ روز گذشته در این کشور خبر داده است. این گزارش حاکیست، کشورهای مختلف از روز شنبه در حال خارج کردن دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت‌‌های خود از سودان هستند. آمریکا، انگلیس، ترکیه و برخی کشورهای دیگر کارکنان و دیپلمات‌های خود را از سودان که به دلیل درگیریهای نظامی داخلی در شرایط بحرانی به سر می‌برد، خارج کرده‌اند. «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه خواستار حل و فصل سیاسی درگیری‌های سودان شد. وی در آستانه نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا ر خصوص تحولات سودان گفت: «ما باید به فشار برای حل و فصل سیاسی تنش‌ها در سودان ادامه دهیم. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که اوضاع در سودان از داخل منفجر شود»(جزئیات بیشتر). پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید