یلدای خدمت در دولت چگونه گذشت؟

دولت سیزدهم در دور دوم سفر خود به استان گلستان میهمان مردم در سرزمین برادی بود و یلدای خود را باخدمت به مردم این استان گذراند. در این گزارش قصد داریم به برخی از اقدامات صورت گرفته دولت در این دو روز اشاره کنیم.

یلدای خدمت در دولت چگونه گذشت؟

شرکت عمرانی کارکنان – استان گلستان: گلستان، این رنگین کمان اقوام و سرزمین برادری در سال ۱۳۷۶ از مازندران جدا شده و مستقل شد. متاسفانه علی‌رغم گذشت بیش از 20 سال، بسیاری از مشکلات زیرساختی این استان همچنان باقی مانده بود که دولت سیزدهم اسفند 1400 در سفر اول خود به بررسی زیرساخت‌ها و رفع موانع در جهت پیشرفت و آبادانی استان پرداخت و مصوباتی تنظیم کرد. حال پس از گذشت کمتر از دوسال اقدامات کم‌نظیری در این استان اتفاق افتاده است؛ دولت سیزدهم پنجشنبه، در سفر دوم خود به مدت دو روز میهمان مردم گلستان بود و در آستانه شب یلدا، خبرهای خوشی را به مردم این استان هدیه کرد.

ورود رئیس جمهور به گلستان از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور مردمی دولت سیزدهم برای دیدار با مردم، پیگیری مصوبات دور اول سفر استانی و همچنین افتتاح چند پروژه صبح پنجشنبه (۳۰ آذر ۱۴۰۲) در آستانه طولانی‌ترین شب سال وارد استان گلستان شد.

سخنرانی آیت الله رئیسی پس از ورود به گرگان در فرودگاه رئیس‌جمهور در بدو ورود در فرودگاه گرگان از سوی آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان، علی‌محمد زنگانه استاندار، نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت و به مدیران و همکاران گفت که حل مساله، کار و روحیه جهادی می‌طلبد؛ استان گلستان ظرفیت گردشگری، دریایی، صنعتی، معدن و کشاورزی را داراست و باید به بهترین شکل از آن‌ها استفاده کرد.

تصویر هوایی از وضعیت کیفیت آب در خلیج گرگان * دردانه خزر، رمق گرفت لایروبی خلیج گرگان، یکی از مصوبات سفر اول بود؛ اقدامی که شاید اکثریت بر این باور بودند که چاره ای برای احیای خلیج وجود ندارد که خوشبختانه با تلاش قرارگاه خاتم الانبیا پس از گذشت دوسال، خلیجی که به خشکی کامل نزدیک شده بود، امروز قایق‌ها روی آن شناورند و امید را در دل مردم منطقه زنده کرد.

ورود رئیس جمهور با بالگرد به جزیره آشوراده عدم خشکی خلیج، برقراری اتصال آبی بین خلیج و دریای خزر، تسهیل تبادل آب، امکان تردد ایمن شناورهای سبک، جلوگیری از نمک‌زار شدن و کاهش شوری آب از 45در هزار به 20 درهزار، از ثمرات و نتایج‌ لایروبی و علاج بخشی خلیج گرگان‌ است که پنجشنبه بلافاصله پس از ورود به گلستان باحضور رئیس جمهور در جزیره آشوراده به بهره برداری رسید. * رونق و توسعه گردشگری جزیره آشوراده جزیره آشوراده تنها جزیره متروک دریای خزر است که بیش از 25 سال علی‌رغم ظرفیت های فراوان و داشتن زیرساخت های لازم، روز به روز خاک‌میخورد. قلعه تاریخی روس‌ها، خانه های روستایی مردم و خشکی احتمالی خلیج آشوراده را به نابودی نزدیک‌تر می کرد.

دیدار با اهالی و مردم روستای آشوراده دولت سیزدهم در کنار لایروبی خلیج گرگان با اجرا و افتتاح طرح 22 هکتاری طبیعت گردی و گردشگری آشوراده، ضمن رعایت نکات مهم زیست‌محیطی، زندگی را پس از سال‌ها به این جزیره بازگرداند. * نگارستان ایران، قدردان توجه دولت مردم با ایمان گلستان با امید، شور و شوق مثال زدنی برای قدردانی از رئیس جمهور در مصلی وحدت گرگان گردهم آمدند. استقبال کم نظیر اقوام ایران از رئیس جمهور رضایتمندی گلستانی‌ها از رئیس جمهور منتخب را نشان می داد.

حضور پرشور مردمی در خیابان های منتهی به مصلی وحدت گرگان مردم گلستان که توجه دولت را به این استان دیده بودند با امید به آینده، نامه‌ها و مطالبات‌شان را به رئیس جمهور می‌رساندند تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.  

دیدگاهتان را بنویسید